lördag 18 februari 2017

Nordnet Live 2017



Sitter och kollar klipp från Nordnet Live, jag hade ej några förväntningar då jag ej tittat på tidigare klipp, varken från Nordnet Live eller Avanza Forum.

Jag har hittills kollat på dessa klipp:

Christian Fredrikson, VD Fingerprint och Precise Biometrics VD - Se här
Ola Rollén, VD Hexagon - Se här
Johan Molin, VD Assa Abloy - Se här
Fredrik Wester VD Paradox, Lena Olvig VD Mycronic och Henrik Eskilsson VD Tobii - Se här
Kavastu och Framtidsfeministen - Se här


De jag sett va väldigt intressant och nästa år kommer jag vilja vara på plats.
Synd att Avanza Forum ej har någonting i år.


Jag tycker samtliga bolag av Hexagon, Assa Abloy, Paradox, Mycronic och Tobii verkar va spännande företag, man fick en snabb inblick i vad bolagen gör och vilken verksamhet de bedriver och jag kommer att lägga dessa på bevakning och börja läsa på mer om dem.

Den VD jag tyckte var mest spännande var Johan Molin, Assa Abloy, väldigt förtroendeingivande så Assa kommer jag definitivt titta närmre på.

Jag har nämnt det tidigare angående Christian Fredrikson, Fingerprint, att han är väldigt förtroendeingivande och jag tror han kan ta Fingerprint till nya nivåer och det är viktigt för mig att de bolag jag investerar i har en duktig VD.

Jag äger idag endast Fingerprint Cards av dessa bolag och köper mina aktier via Avanza


Vad tyckte du om Nordnet Live?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar