måndag 15 maj 2017

Veckorapport V.19 - Återinvesterad utdelning

Hallå, 

Vecka 19 är slut och ny vecka har startat. Helgen rusade förbi, i lördags var jag och sambon förbi kakeldax och valde ut allting inför renovering av badrum för att efter det dra till IKEA för att planera garderober.

Notera, vi lämnade IKEA, utan att köpa något. 
Jag är fortfarande chockad över händelsen. Jag skrev ett inlägg i februari om att man kommer ej ut ifrån IKEA utan att handla och därför är jag extra stolt att jag lyckats med den bedriften.









Gubbportföljen slutade på + för sjätte raka veckan!



Gubbportföljen hade återigen en bra vecka, trots att en del av de största bolagen handlades utan rätt till utdelning vilket tyngde portföljen ett par dagar men portföljen slutade tillslut +1.37% upp.






Dotterns portfölj slutade även den på +0,96%.

Under veckan så trillade det in lite utdelning 

Investor +418kr 
Latour +16kr 
Gränges +43,20kr 

Totalt: +477kr







Denna återinvesterades såklart och köpen denna vecka gjordes till Gubbportföljen.


I början av förra veckan så utökade jag mitt innehav i Resurs, som dagen efter kom med en rapport som slog analytikernas förväntningar vilket gladde mig då det nu är mitt tredje största innehav.
Jag utökade även i Nordea och Skanska. 
Sen trillade utdelningen från Investor in och då valde jag att återinvestera den och det blev en gratis aktie i Investor. 
I torsdags handlades H&M utan rätt till utdelning och gick ner och jag kunde plocka in två H&M aktier på 213kr. 




Jag har ej sålt något


Nu i veckan så kommer ytterligare utdelning in från tre av de stora innehaven vilket jag självklart kommer återinvestera, men har inte bestämt mig i vad.

Lycka till denna vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar