onsdag 28 juni 2017

Ser över vår nya budget

Nu har vi bott i huset drygt en månad och när det kommer till hur vår nya budget kommer se ut framöver är inte riktigt klart.

Jag vet på ett ungefär vad utgifterna kommer ligga på men inte exakt,  betalade precis första räkningen för vatten&avlopp, och eftersom det tillkommer nya utgifter som t.ex samfällighetsavgift, nytt elavtal och liknande så får en ny budget avvakta någon månad eller två.

Eftersom vårt nya lån gäller från 2/6 så börjar vi amortera på lånet nästa månad så sparandet blev lite högre denna månad än tidigare.


Jag återkommer med en uppdaterad månadsbudget när vi fått lite mer koll på utgifterna.

Mvh
Börsjägarcoachen

4 kommentarer:

  1. Grattis till husköpet! Har också precis köpt hus, flyttar om ett par veckor :) Vågar man fråga om dina räntor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Lerkungen, tack för kommentaren :)

      Tack så mycket, och grattis själv!

      Jag har idag 1,79%, vilket jag inte är nöjd med, kollar faktiskt runt med andra banker :)

      Radera
  2. Tack!

    Allt på rörlig ränta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, eftersom jag inte ville binda upp mig pga fundering på att byta bank :)

      Radera